Engineering experts expose 9/11 lies

A research team at the University of Alaska Fairbanks engineering department has concluded that fire
did not cause the collapse of World Trade Centre Building 7 (WTC 7) on 11 September 2001. Professor
of Civil Engineering Dr J. Leroy Hulsey, who led the research team, has demonstrated that the official
US government version of the WTC 7 collapse is a scientific fraud, which leaves us with some very
troubling questions about the entire 9/11 attacks.

Comparison of simulated collapse with footage of WTC-7 at the onset of collapse. Damaged
penthouse visible. Photo: Hulsey, et al.

Dr Hulsey has spent the last four years studying the collapse of the 47-story skyscraper WTC 7, which
collapsed in under 7 seconds at 5:20 PM on 11 September 2001. His research assistants, Dr Feng
Xiao, Associate Professor at China’s Nanjing University of Science and Technology, Department of Civil
Engineering; and Dr Zhili Quan from the South Carolina Department of Transportation, co-authored a
114-page draft report titled, “A Structural Reevaluation of the Collapse of World Trade Centre 7",
which was released on 3 September. All the engineering calculations and data are available for public
comment over the next two months and a final report will be published late this year.

With a US$316,153 project budget supported by the Architects and Engineers for 9/11 Truth
(AE911Truth), Dr Hulsey’s study employed advanced computer models known by engineers as “finite
element models”. Columns, girders, floor beams, reinforced concrete floor slabs, bolts etc., were all
analysed for stress at virtually every point under different collapse scenarios. First, the research team
used AutoCAD software to create a virtual geometry of the entire building based on original
engineering drawings of WTC 7. The quality control-checked digital AutoCAD geometry was then
imported into the latest versions of the finite element programs, SAP2000 and ABAQUS. In total, the
47-story SAP2000 model had 39,978 joints, 44,507 frame elements, and 7,832 area elements.

The official US government analysis of WTC 7 from the National Institute of Standards and Technology
(NIST) was released in August 2008. At a news conference, NIST lead investigator Shyam Sunder
concluded: “WTC 7 collapsed because of fires fuelled by office furnishings. It did not collapse from
explosives or from fuel oil fires.” This statement infuriated many engineers and architects. No
skyscraper in the world had ever collapsed at freefall speed as a result of office fires. This only occurs
in a controlled demolition. The official explanation defies the laws of physics! Dr Hulsey concluded:
“We simulated every plausible scenario, and we found that the series of failures that NIST claimed
triggered a progressive collapse of the entire structure could not have occurred. The only thing that
could have brought this structure down in the manner observed on 9/11 is the near-simultaneous
failure of every column in the building below Floor 17.”

Media coverup

With few exceptions, the mainstream media ignored what should have been major news. Sputnik
news agency on 8 September presented straight coverage under the headline, “Civil Engineers
Challenge Official Story of WTC Building 7’s Collapse as 9/11 Anniversary Approaches”. KTVA Alaska, a
CBS-affiliated television station, gave straight coverage on 6 September, as did a KUAC FM 89.9 radio
report by Dan Bross on the same day.

Likewise, most media ignored a news conference at the National Press Club on the 18th anniversary of
the 9/11 attacks. At this conference, Christopher Gioia, a commissioner of the Franklin Square and
Munson Fire District in New York, announced the launch of the “Justice for 9/11 Heroes” campaign.
Gioia and other 9/11 first responders present, along with family members of 9/11 victims, welcomed
Dr Hulsey’s research in the fight for 9/11 truth.

It's not as if the media are unaware of Dr Hulsey’s research project. The British Sun newspaper ran a
deceptive story titled, “9/11 ANNIVERSARY: 9/11 conspiracy theories—what are the common
conspiracies surrounding the 11 September attacks and how have they been debunked?” by Sofia
Petkar. The story reported on Dr Hulsey’s preliminary conclusions in 2016 that “office fires” could not
have caused the destruction of Building 7. Petkar’s conclusion: “Their verdict stoked theories that the
World Trade Centre buildings were brought to the ground by controlled demolition explosions but
there is no evidence to support such a theory.” Petkar failed to report Dr Hulsey’s latest report.



The BBC is fully aware of issues surrounding WTC 7, but now they are curiously silent. In fact, BBC's
Jane Standley infamously reported the collapse of WTC 7, 20 minutes before it happened! WTC 7 was
clearly visible behind her in the background. BBC to this day have not explained how they knew WTC
7 would collapse. This is particularly troubling, as WTC 7 was probably one of the most secure
buildings in the USA, with the US Secret Service, Department of Defence, and CIA among its tenants.
A full list of WTC 7 tenants appears in Dr Hulsey’s report. This and other contradictory evidence raise
the question of the actual authorship of the 9/11 attacks.

Australian Alert Service 18 September 2019

Printed from http://citizensparty.org.au/print/pdf/node/493, on 26 Apr 2024 at 10:04 am



	Engineering experts expose 9/11 lies
	Media coverup


